vrijdag 2 mei 2008

Power of Advertising - CD-cover

Voor de vrije opdracht wilde ik een portretserie van een bevriende zangeres combineren met een commerciƫle boodschap. Na wat brainstormen met Harm kwamen we uit op een CD-cover. Uiteindelijk is dat ook een 'uithangbord' voor de muzikant. De eis van Harm was dan wel dat het niet alleen de voorkant zou worden, maar een compleet product. Dat betekende ook het regelen van echte muziek en bedrukbare cd's. Gelukkig kon ik die via een klasgenote regelen dus ik kon aan de slag.

Hier het ontwerp van het plaatje zelf:

Vandaag kan ik dit hopelijk goed printen, en dan dit weekend werken aan het boekje enzo... Hoe ik dubbelzijdig kan afdrukken met fotopapier moet ik nog zien, als je daar ene oplossing voor hebt laat dan svp een berichtje achter of mail me. Hier ben ik nog lang niet uit!

Update: Gelukkig kreeg ik net op tijd voordat de cd's de printer in zouden gaan goed commentaar, dat ik wellicht beter een andere foto zou kunnen kiezen. Dit betekende wel dat dit een boel werk zou kosten, maar wilde het toch proberen. Ik vind 'm zelf gelukkig ook verbeterd, dus niet alle moeite voor niets! ;-)


Update: en ook het boekje en de achtercover zijn klaar:


2 opmerkingen:

Jet van Gaal zei

Ik vind de tweede foto het beste. de eerste foto is wel heel spontaan maar ik vind haar er niet zo voordelig opstaan en bij de 2de foto heeft ze toch een spontane uitdrukking maar ook een hele lieve en dat verkoopt vaak goed (teminste naar mijn mening).

Anoniem zei

Ik ben het met jet eens...2e is vriendelijker, en past beter bij een klassiek geschoolde dame/klassieke muziek.