zondag 25 mei 2008

Kunstproject - Hoog Catharijne

Op uitnodiging van conceptueel kunstenaar Edward Clydesdale Thomson kregen we de gelegenheid om een (zater)dag te fotograferen in Hoog Catharijne. Dit is bijzonder omdat het normaal gesproken verboden is om daar te fotograferen. Het is dan ook een vreemde situatie: Hoog Catharijne is privéterrijn, maar het heeft tegelijkertijd een publieke functie, namelijk als een van de weinige toegangen van het Centraal Station van Utrecht. Op de openbare weg mag je gewoon fotograferen, maar hier niet. Waarom eigenlijk niet? Veiligheid? Commercieel belang? Het is mij niet duidelijk.
Op deze dag, waarbij we met ongeveer 20 studenten van de Fotovakschool Rotterdam aan de slag waren, heb ik me voornamelijk geconcentreerd op het gebouw, de architectuur.



Zoals je ziet, houd ik van de verlaten hoekjes waarje een verhaal kunt vertellen/verzinnen. Ik kon echter niet vermoeden dat een excentriek manspersoon het onderwerp zou worden van mijn favoriete foto van deze dag:

Deze dag was een van de manifestaties in Hoog Catharijne onder auspiciën van Expodium centrum voor jonge kunst. Als alles gaat zoals gepland zal (een gedeelte van) onze foto's worden gepubliceerd in een boek, dat op 10 juli 2008 zal uitkomen.

1 opmerking:

Unknown zei

Deze is inderdaad apart, nogal 'onHCs'. Normaal is HC al niet zo uitnodigend, maar deze samurai maakt het welkom wel erg onhartelijk...