donderdag 24 april 2008

Reclame & Product - Sieraad

Voor de dagopdracht sieraden wilde ik graag een horloge fotograferen. In een brochure van Bulgari vond ik prachtige close-upfoto's, waarop bijvoorbeeld de streepjes op de wijzerplaat wel massieve stalen balken leken. Deze foto's waren mijn uitgangspunt voor de dag.
Ik had de beschikking over een chic dameshorloge met veel interessante aspecten: reliëf en kleine diamantjes in de wijzerplaat, glimmend goud en een gebeeldhouwd Versacehoofdje.
Reflecties waren het belangrijkste probleem, niet zozeer die van lampen, maar vooral het spiegelbeeld van de camera op slects 10 cm afstand en mijzelf! Uiteindelijk heb ik voor de verlichting gebruik gemaakt van één softbox van achter, die ik met calqueerpapier nog extra diffuus heb gemaakt. Verder diverse reflectieschermpjes, waarvan eentje zelfs ín de zonnekap van de lens was geplaatst om de onderste schakels een beetje in te vullen. De highlights op die schakels en op het hoofdje kwamen van een spiegeltje (Mick, bedankt voor het vasthouden!), terwijl wat extra contrast en kleur in de steentjes kwam door een polarisatiefilter.
Het uitbannen van reflecties is me niet helemaal gelukt, zo kun je nog de sprinklerleidingen langs het plafond zien, maar met Photoshop kon ik ze gelukkig wat minder opvallend maken.

Geen opmerkingen: