woensdag 9 april 2008

Reclame en Product - Drank

Het grote onderwerp vandaag is drank, oftewel (gevulde) flessen met al hun reflecties en lenswerking erbij.
Mijn hoofdidee voor deze les was het fotograferen van brandende drank in een cocktailglas, zoals Sambuca. Omdat ik Sambuca niet te drinken vind had ik een fles wodka gekocht, hier kun je namelijk ook nog wel mee mixen of koken.

Voordat ik aan de brand begon wilde ik eerst een packshot maken. Nu was de fles immers nog onaangebroken. En dat had ik dus vreselijk onderschat. Licht dat niet goed valt, rare reflecties van etiketten die scheef zitten, de tekst die onleesbaar blijkt enzovoort... Na een dag knutselen en fotograferen ben ik uiteindelijk bij het volgende beeld uitgekomen.
Verlichting: spot + grid recht van onder door de bodem van de fles (gaatje geknipt in het karton van de ondergrond). Verder is het tekeningetje op de hals van de fles met een reflectieschermpje ingevuld. Camerastandpunt schuin van boven en Scheimpflug toegepast voor selectieve scherpte. In Photoshop heb ik de foto 90 graden gedraaid en alles een wat 'crispyer' look gegeven met een 'Dave Hill' effect.

Geen opmerkingen: