zondag 9 maart 2008

The Photography of Self

Waar ben ik aan begonnen...
Sinds een week of twee ben ik bezig met een project dat de komende maanden en misschien wel jaren gaat duren.
Vanaf nu maak ik iedere dag een zelfportret. In het begin zal het nog even zoeken zijn naar het ideale format, soms zijn het simpele snapshots, een andere keer een mooi uitgelichte studiosituatie. Ik probeer zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip te fotograferen, waar ik ook ben en wat ik ook aan het doen ben. Dat zal niet altijd lukken, maar ik doe mijn best.
Ik ben benieuwd of er na verloop van tijd een ontwikkeling te zien is in mijn fotostijl en/of de diepgang van de portretten, zodat niet alleen de buitenkant, maar ik iets van mijn innerlijk zichtbaar wordt.

Natuurlijk ben ik niet de eerste die zoiets doet. Kijk bijvoorbeeld maar eens hier bij Noah Kalina. Hij is al sinds 2000(!) bezig.

Ondertussen zullen mijn zelfportretten op mijn eigen site verschijnen: www.pbase.com/ernst. Ik nodig je uit om er regelmatig een kijkje te nemen en eventueel een berichtje achter te laten...

Geen opmerkingen: